Bestuursvoorzitter Jurriaan Blom nam samen met penningmeester Huip Kneepkens en bedrijfsleider Chris Burgemeester de sleutel van de nieuwe elektrische Mercedes Bus E Vito bij de dealer in ontvangst. De sleutel werd overhandigd door Aswin Noordermeer en Koen Keehnen. Beiden inspectors bij International Transportworkers Federations (ITF).
Voor zeevarend personeel is het vervoer vaak een probleem
De breng-en haalservice van Seamen’s Centre Amsterdam is heel belangrijk. Veel zeelieden stuiten namelijk tegen meerdere logistieke problemen wanneer zij van of aan boord willen gaan. Veel terminals hebben wel een ov-bushalte, maar omdat het merendeel van het zeevarend personeel alleen contant geld of een creditcard bij zich hebben, kunnen zij niet ter plekke een buskaart kopen. Een taxi nemen is voor zeevarend personeel vaak onbetaalbaar. Het zeemanshuis biedt dan de oplossing. Per jaar verwelkomt het Seamen’s Centre Amsterdam circa 16.000 mensen van over de hele wereld. Veel zeelieden maken gebruik van de haal- en brengservice en de komst van een nieuwe bus is dan ook zeer welkom. Met de tweede bus verwacht het centrum meer zeelieden te kunnen helpen en te kunnen verwelkomen in het zeemanshuis.
Over Seamen’s Centre Amsterdam
Seamen’s Centre Amsterdam biedt diverse diensten aan zeevarend personeel. Het is een plek waar ze naartoe kunnen als hun schip in de Amsterdamse haven ligt. De aangeboden diensten variëren van geldwissel en telefoon tot internettoegang en postbezorging. Bezoekers kunnen hier ook ontspannen aan de bar of tijdens een potje tafeltennis, biljart of darts. Het team biedt bovendien de helpende hand aan hen die maatschappelijke ondersteuning zoeken. Seamen’s Centre Amsterdam biedt gratis vervoer vanaf en naar schepen in de haven. Het centrum is niet beschikbaar voor overnachting.