‘Kanaal naar de toekomst’ is een initiatief van het Projectbureau Noordzeekanaalgebied en onderdeel van het gereedschap dat partners als Amports en Zeehavendagen Amsterdam kunnen inzetten om het bredere verhaal van de verduurzaming van de industrie en havens in het Noordzeekanaalgebied op een toegankelijke manier te vertellen aan hun publieksgroepen.
50.000 inwoners
De 4-minuten durende, door acteur Thom Hoffman ingesproken film beleefde zijn première tijdens Zeehavendagen Amsterdam en daaraan voorafgaand tijdens het Havenfestival IJmuiden. De afzender bereikte hiermee in één keer bijna 50.000 inwoners uit het Noordzeekanaalgebied. Het doel is dat de komende maanden meer mensen kennismaken met de boodschap die is verpakt in ‘Kanaal naar de toekomst’.
Totale campagne
Opweg naar 2026 wordt meer bekend over de totale campagne die de betekenis van het Noordzeekanaalgebied bij met name de inwoners in deze regio onder de aandacht moet brengen. Het Programmabureau hoopt met de film Kanaal naar de toekomst hiervoor de eerste basis te hebben gelegd.
Bekijk hieronder de 4-minuten durende film.