De klem aan boord staat bovendien niet meer in het midden van de vlet, wat gebruikelijk is, maar achterop de kont. Hierdoor ontstaat meer werkruimte in de kuip. De KP20 is alweer de vijfde werkvlet die Shipyard Rotterdam voor De Koperen Ploeg bouwde. De tweede die voldoet aan de nieuwe NEN normering voor vastmaakboten. KP-voorzitter Michael Schotte is blij met de nieuwe aanwinst van de coöperatieve boot- en stuurliedenvereniging. ‘De KP20 is een voorbeeld van hoe wij onszelf in onzekere tijden zoals deze blijven voorbereiden op de toekomst.’
Al 95 jaar nautisch dienstverlener
Als onderdeel van de nautische keten in de haven van Amsterdam, verzorgt De Koperen Ploeg WA sinds 1926 voornamelijk het vlot en veilig afmeren, ontmeren en verhalen van zeeschepen aan de ligplaatsen of afmeerconstructies. Om waar nodig in een behoefte te voorzien, bedient de organisatie de klanten ook op andere gebieden. Hierdoor is De Koperen Ploeg door de jaren heen uitgegroeid tot een efficiënt nautisch technisch service loket waar je men 24/7 terecht kunt voor diverse nautisch georiënteerde zaken.
‘In de Machinekamer’
Benieuwd naar de werkzaamheden van de Amsterdam Boatmen? Ter gelegenheid van het 95-jarig bestaan in 2021 mocht Amports voor een nieuwe aflevering van de rubriek ‘In de Machinekamer’ achter de schermen kijken. Dit leidde tot een mooie reportage van 3 minuten waarin Schotte boeiend vertelt over 95 jaar Koperen Ploeg én werken in de Amsterdamse haven. Kijk de video hier!